.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اهتمام مدیران مازنی در ایجاد مرکز جامع نمایشگاهی در ساری
مازندران تنها استانی در کشور بوده که از یک سایت نمایشگاهی بی بهره است و این مجوز از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اخذ شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مازندران گفت: ساری صاحب مرکز نمایشگاهی و همایشهای بین المللی می شود.

به گزارش مهر، غلامرضا عشریه عصر پنجشنبه در جلسه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران افزود: مازندران با داشتن مواهب طبیعی و خدادادی از پتانسیل و ظرفیتهای بالقوه ای برای سرمایه گذاری و جذب توریست برخوردار است.

وی گفت: برای به نمایش گذاشتن توانمندیهای مازندران در قالب میزبانی همایشهای ملی و بین المللی و برپایی نمایشگاههای متعدد، نیازمند یک مرکز نمایشگاهی و همایش های بین المللی بوده که مرکز استان ساری از این نوع مراکز بی بهره است.

عشریه با اعلام اینکه وجود مرکز نمایشگاهی و همایش های بین المللی در مرکز استان ضروری است، افزود: ساری بایدهمانند دیگر مراکز استانها صاحب مرکز نمایشگاهی و همایش های بین المللی شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ساخت مرکز نمایشگاهی و همایش های بین المللی در مرکز ساری بر تشکیل هیئت موسس برای پیگیری بیشتر امور تاکید کرد.

ساری بی نصیب از مرکز نمایشگاهی

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان اینکه مرکز نمایش و همایش در تمامی مراکز استانهای کشور شکل گرفت، گفت: با توجه به استقرار مدیران کل در مرکز استان وجود مرکز نمایشگاهی و همایشهای بین المللی را در آن مکان طلب می کند اما ساری از این نعمت بی بهره است.

محمود شعبان زاده افزود: راه اندازی این پروژه مهم نیازمند نگاه کارشناسی بوده و می طلبد بر اساس بازارهای مالی چون بورس محقق شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با قدردانی از اتاق بازرگانی برای پیگیری این مهم، ساخت پروژه مرکز نمایشگاهی و همایشهای بین المللی در ساری را یکی از مصوبات مهم دوره سوم سفر هیئت دولت به مازندران اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مازندران تنها استانی در کشور بوده که از یک سایت نمایشگاهی بی بهره است.

مهدی گلچوب با بیان اینکه عدم موافقتنامه سازمان توسعه تجارت ایران مهترین مانع شروع این پروژه بود، گفت: خوشبختانه این مجوز از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اخذ شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران، نداشتن اعتماد به نفس بین تولیدکنندگان و مدیران اجرایی را یکی از بزرگترین چالش های امروز عرصه سرمایه گذاری در کشور بیان کرد.

وی گفت: موضوع خصوصی سازی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است که در این ارتباط مقام معظم رهبری همواره بر این مهم به عنوان یکی از اصول قانون اساس تاکید دارند.

عبدالحسین صادقی با بیان اینکه اهمیت خصوصی سازی هنوز در کشور جا نیفتاده است بر فرهنگ سازی این مهم و بسط و گسترش آن در جامعه تأکید کرد.

وی با اشاره به ساخت پروژه بزرگ مرکز نمایشگاهی و همایش های بین المللی افزود: این پروژه باید به دست شرکتهای سرمایه گذار متخصص، توانمند و با تجربه برسد تا نتیجه آن باعث توسعه مازندران شود.

نبود شرکت سرمایه گذار قوی برای اجرای پروِژه های مازندران

مدیر بورس منطقه ای ساری در این جلسه وجود یک شرکت سرمایه گذار برای اجرای این نوع پروژه ها را حلقه مفقوده گسترش سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: وجود این شرکت می توانست موتور محرکی برای راه اندازی مرکز نمایشگاهی و همایش های بین المللی در ساری باشد.

علی جعفری بر تشکیل یک کارگروه عملیاتی و مالی برای تحقق این پروژه تاکید کرد.

محمد کاوه رئیس کمیسون گردشگری، نمایشگاهی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران، خواستار اختصاص یارانه و تسهیلات ویژه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به سرمایه گذاران این بخش در راستای حمایت از بخش خصوصی شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 13 بهمن 1390
انشا... مانند دیگر وعده ها مانند سایپا شمال و پالایشگاه و...... نباشد ببینیم و تعریف کنیم
نا شناس 14 بهمن 1390
چقدر شما اصل تمرکز زدایی رو رعایت میکنید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

همه چی رو برای خودتون میخواید دیگه !!؟ شما فقط مردم هستید چون تو مرکز استان زندگی میکنید. بقیه شهر ها دارن ( با عرض پوزش) مثل حیون زندگی میکنن؟
نا شناس 14 بهمن 1390
چه اشکالی داره که نمایشگاه قائم شهر را تقویت کنید و بزرگترین مرکز نمایشگاهی مازندران باشد.
تا کی مازندرانی ها دنبال تک روی و تک خوری هستند
یک شهروند از بابل
اصولگرا 14 بهمن 1390
خواهشا وعده هاي بجامانده وعملي نشده نمايندگان فعلي ومسولان رابه رخشان نكشيد گناه دارند اونوقت مي گويند تخريب انتخاباتي است
دودانگه ساری 14 بهمن 1390
حالا که موانع مجوزی حل شددوستان ومدیران اتاق بازرگانی ساری واقتصادودارایی و.......ودلسوزان مازندرانی دست به دست هم دهندتاانشالله سال اینده این نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی ساری برگزار گردد.دودانگه ساری
نا شناس 15 بهمن 1390
تضعیف تهران یعنی تعضیف کل ایران وهمچنین تعضعیف ساری یعنی تضعیف مازندران
نا شناس 15 بهمن 1390
راستي چرا اين مديران سطحي نگر اينگونه مي خواهند جا بياندازند كه مازندران مكز نمايشگاهي ندارد پس آن مركزي كه در قائم شهر دارد چيست واين همه نمايشگاههاي كه برگزار مي شود چيست اگر از هر حيث وبحث دسترسي به مركز صنعتي استان يعني آمل و مركز اقتصادي يعني بابل بخواهيم بررسي كنيم مي بينيم همين مركز نمايشگاهي موقيت ممتاز ي دارد لذا از مسئولين عالي استان تقاضادارد نگاه جامعي داشته واين مركز را تقويت نمايند ونگذارند برخي مديران سطحي نگر سرمايه ملي كه در آنجا خوابيده را تبديل به سوله هاي خالي نمايند لطفاً براي سرمايه هاي كشور وتوسعه استان دل بسوزانيد آن دنيا بايد پاسخ بگوييد.
نا شناس 15 بهمن 1390
چرا در بابل نه چرا در آمل نه؟؟!!!!!!!! ساخت یا احداث چنین مراکزی را از نظر علمی مکان یابی میکنند هرچه نظر کارشناسی از نتیجه مکان یابی بود آن اجراء بشود.
نه بابل نه ساری نتیجه مکان بابی
شفق 15 بهمن 1390
نويسنده بايد در نوشتن متن دقت كند.طبق مصوبه هاي هيات وزيران در استان نمايشگاه بين المللي در قائم شهر مي ماند و فقط نمايشگاه داخلي و سالن همايش ها در ساري تصويب شد.
اکبر ی 15 بهمن 1390
ساری چه چیزش به مرکزیت یک استان میخورد که نمایشگاهش بخورد ؟!
در ضمن نمایشگاه بین المللی مازندران که در قائمشهر برقرار میباشد ، برای تمامی مازندرانی ها خوب است .
نمایشگاه بین المللی باید در جایی زده شود که از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز استان واقع شده باشد نه شرق استان .
هم برای غرب استانی ها به صرفه باشد ، هم برای شرق استانی ها و م برای بابلی ها و املی ها
یوسف 15 بهمن 1390
دوستان دقت داشته باشندکه مدیریت قوی درراه اندازی وفعالیت خوب پروژه اثر فراوان داردنشود همانند مرکز قائم شهر ازسوءمدیریت سالهاست رنج میبرد که مجددامسئولان بفکر مرکز دیگری افتادند
شهروندی از مازندران 15 بهمن 1390
انشاالله بزودی شاهد احداث نمایشگاه بین المللی ساری خواهیم بود کاری که باید سالها پیش در مازندران انجام می گرفت تا وضعیت نمایشگاهی و بازرگانی استان به این صورت نباشد، همیشه نباید ابتدا مشکل بوجود بیاید و بعد در صدد رفع آن بود، مرکز استان از هر لحاظ دارای موقعیت ممتازی برای قرار گرفتن نمایشگاه بین المللی مازندران دارد، ساری قطب تجاری و کانون توجه تمام رسانه هاست، مدیران ارشد سیاسی و اقتصادی در این مرکز استان قرار دارند، ساری و اطراف آن دارای کارخانجات و صنایع مهمی مانند چوب و کاغذ، کشت وصنعت، سیمان، چوب و ... هستند ، مکان در نظر گرفته شده برای نمایشگاه هم در یکی از بهترین جاده های مواصلاتی مازندران قرار دارد (با دارا بودن مهمترین مراکز دانشگاهی استان و امکانات توریستی و صنعتی) علاوه بر تمام اینها فاکتور جمعیت، قرار داشتن فرودگاه بین المللی ساری و مرکزیت استان را هم باید به آنها افزود تا مزایای نمایشگاه بین المللی ساری مشخص گردد. با تشکر از مسئولین استان بویژه حضرت آیت الله طبرسی برای پیگیری موضوع ایجاد مرکز نمایشگاه بین المللی استان، تحقق این امر می تواند سبب رضایت مردم استان از عملکرد مسئولین باشد، همچنین ضمن تشکر از سایت شمال نیوز انتظار می رود مانند سایر رسانه ها همچنان موضوع نمایشگاه بین المللی مرکز استان را پیگیری نمایید.
mohammaddpour 15 بهمن 1390
با سلام
ما در مازندران زیر ساخت مناسبی جز زیر ساخت مخابراتی نداریم.
نمایشگاه قائمشهر برای نمایشگاه فروش مستفیم داخلی مناسب می باشد
ما نیاز به ریر ساخت نمایشکاه بین المللی یا هتل 5 ستاره و منطقه میاندرود
که به فرودگاه نیمه بین المللی دشت ناز نزدیک باشد داریم .
ما نیاز به کارخانجات صنایع نوین الکترونیک در بابل نیاز داریم .
ما نیاز به کارخانجات صنایع سگنین که بتواند از مواد اولیه البرز مرکزی استقاده نمابد داریم مثل کارخانه واگن باری که مواد اولیه آن در فائمشهر موحود می باشد.
اگر ما در رامسر آب گرم داریم و هتل آب گرم را در ساری بزنیم اشتباه است
البته باید اول یک تعریف جامع برای توسعه مازندران انجمن نجبگان تعریف نمائید و با کار تخصصی مشخص کردد ولی در خضوص نمایشکاه بین المللی فقط رامسر رقیب ساری می باشد که آن هم دور می باشد .آفای استاندار لطف کنند برنامه جامع خود را که در این چند سال آماده کردند تقدیم مردمی کنند که منتطر هستد که چشم به برنامه های ایشان دوختند.آماده مصاحبه تلوزیونی با تیم تخصصی ایشان در سیما مازندران در جضوص کمبودهای مازندران در خضوص کارهایی که در مازندران نشده است هستیم


تیموری 15 بهمن 1390
انشاالله باتمام قدرت پیگیری کنید واین مهم راانجام دهید تاشاهد گستاخی هر مثلاشهری نباشیم.فقط کافیه کمی به شما شهرنماهای مرکز ندیده رو بدن ، سریع هفتیر میکشید!!!!
نا شناس 16 بهمن 1390
آقاي مدير سايت آيا شايسته است ما كه فرهنگ غني مازندراني واحد داريم اينگونه توهين شود ،در مورد آقاي هفت تير كش ميگويم شايسته نبود پيغامش درج شود چون از جنس فكروفرهنگ نيست.
نا شناس 17 بهمن 1390
واقعاً ادبیات شما نشون میده که چقدر بافرهنگی ، آقای مرکز دیده !
mohsen 17 بهمن 1390
سلام
لطفا در اين اوضاع اقتصادي بهتره به فكر تقويت داده ها باشيم و با وجود تفاوت شرق و غرب استان وجود نمايشگاه بين المللي در شهري مثل قائمشهر خيلي خوب است.
اين را هم بايد اذعان كرد قطب صنعتي ستان آمل است.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.01 seconds.